12 Ocak 2011 Çarşamba

İBB HASDAL HAYVAN BARINAĞI'NDA DEHŞET

 Aylarca Kadir Topbaş ekibinin Hasdal barınağında saçtığı dehşeti gösterebilecek kanıt topladık.

Bütün bu kanıtların gün ışığına çıkma zamanı geldi.

İstanbul BB başkanı aleyhine yasal işlem başlatacağız ancak bu davayı bir Facebook kampanyası ile desteklemek istiyoruz.

Aşağıdaki resimler, İstanbul Hasdal barınağında hayvanlara nasıl davranıldığını gösteriyor. Elimizde buna benzer çok sayıda resim ve video var, bunları savcıya sunacağız.

Bir dahaki belediye seçimlerinde etkili olmaları amacıyla bu resim ve videoları tek tek Facebook’ta yayınlayacağız.

İstanbul’da çok sayıda hayvan sever var. Artık seslerini gerçekten duyurmalarının vakti geldi.

Bu yıl, Türkiye’de bir şeyleri değiştirmeye odaklanacağız. SİZler olmadan bunu başarmamız mümkün değil... Bunu gerçekleştirmek için hepinizi yanımızda görmemiz gerek.

Lütfen bu post ve resimleri paylaşın.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ı arayın, HEMEN ŞİMDİ. Kendisine bütün dünyanın bilgisayar ekranlarında bu görüntüleri izlediğini söyleyin ve 5199 sayılı Hayvanları Koruma Kanunu’nun düzgün ve uygun bir biçimde uygulanmasını istediğinizi BELİRTİN.
Kadir Topbaş’ın direkt telefonu: + 90 212 455 21 40

Email: baskan@ibb.gov.tr



Bu kampanyayla ilgili son bilgileri takip etmek için Let’s Adopt Core sayfasındaki email listesine kaydolun.

SİZE İHTİYACIMIZ VAR, TÜRKİYE’DEKİ HAYVANLARIN ONLAR İÇİN BİZİM YANIMIZDA SAVAŞMANIZA İHTİYAÇLARI VAR... Facebook Let's Adopt sayfasından konuyla ilgili gelişmeleri takip edebilirsiniz.

Sevgiler,

Viktor Larkhill

37 yorum:

  1. O hayvan kaza geçirip oraya gelmiş olabilir. Nereden bileceğiz kötü davranılmış olacağını? Bu belediyeden önce barınaklar dahi yoktu. Bunu siyasi hazımsızlık ve nankörlük olarak görüyorum ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaza geçiren hayv öyle mi bırakılır lan
      belediye yalak. . .. alemi yok . . .siyasetin kralını sen yapıyorsun yvşk

      Sil
  2. diyelim ki kaza geçirmiş,o halde oraya öylece bırakılması mı gerekiyor?

    YanıtlaSil
  3. Sen bilme zaten senin niyetin anlaşılıyor.

    YanıtlaSil
  4. başına ne gelmiş olursa olsun orada o şekilde olmayı haketmiyor...şu anda gözyaşları içinde okuyorum yazıyı resimlere bakarken içim acıyor. hergün kedime bakıp nasıl oluyorda bu zavallılara işkence edebiliyorlar diyorum ve her geçen gün insanlara karsı acıma duygumu kaybediyorum..

    YanıtlaSil
  5. Bu hayvancağız Ağustos ayının sonunda bu haldeydi. Yeni bir görüntü değil. Ağustosta bu hayvan o haldeyken neredeydiniz? Bakın Hasdal gönüllüsünün bu hayvan için yardım isterken yazdıkları "bu güzel golden 2 yaşında. bir hevesle satın alınmış. sonra da sokaklara terkedilmiş. trafik kazasıyla yürüme yeteneğini kaybetmiş. Hasdal RM'de gördüğü 1 hafta tedaviyle, yürümeye başlamış ancak ani burun kanamaları durmayınca özel bir kliniğe götürüldü. çok yoğun iç ve dış parazitlerinin olduğu, ve iç parazitlerin kan değerlerini ölçülemeyecek kadar düşürdüğü ortaya çıktı. Sebep? Çok basit. 30 - 60 TL arası değişen iç-dış parazit iğnelerinin yaptırılmaması. Bu çocuk çok uzun bir tedavinin ardından iyileşebildi." Bu çocuğun bu halde olmasının üzerinden tam 4,5 ay geçti. 4,5 ay sonra bu görüntüyle, hiç bir bilginiz olmaksızın yapmak istediğiniz şey tam olarak nedir? Bu ayaklanmayla iş yaptığınızı düşünürken,hiç şu an Hasdal'a kaza geçirerek gelmiş olan ve acilen kliniklerdeki tecrübeli hekimlere gitmesi gereken hayvanları kim götürüyordu biliyor musunuz? Gönüllüler!!! Bu gürültünüzle kapıların yüzlerine kapatılmasına sebep olduğunuz Hasdal RM gönüllüleri! Şimdi orada can çekişen, tedavi edilemeyen tüm canlıların günahı bu gürültüye eşlik edenlerin boynuna!

    YanıtlaSil
  6. Bir insanda Allah korkusu olmayınca böyle oluyor işte. Yazık...

    YanıtlaSil
  7. Tunca Öğreten'e cevap

    sizde kaza geçirseniz ve sizide kanlar içinde bir odaya kapatsalar hoşunuza gidermi.
    gözliklerden kurtulun derim ben...!

    YanıtlaSil
  8. Burcu hanim!!! herseyi massallah cok iyi biliyorsunuz konusmasi kolay degilmi bu anlatdiginizla kendinizi kötülüyorsunuz madem olay dediginiz gibiyse madem bu ayaklanan insanlar simdi harekete gecti" cünki yeni ögrniyoruz" resimleri gördükten sonra mademki siz bu kadar olayi yakindan takip ettiniz massallah bir sürü ayrinti anlatiyorsunuz nasil sehirci kaldiniz niye yardim etmediniz elinizden bir sey gelemedimi igne parasini söylüyorsunuz niye yardim etmediniz durumunuz olmaya bilir okadar hayvan sever insan var niye toplamadiniz simdi gecmis konusuyorsunuz tepki gösteren insanlari sucluyorsunuz barinagin ve bilipde yardim etmeyen rahat uyku uyuyan insanlarin günahi bu burda ögrenip tepki gösterip aglayan insanlarin günahi degil bence siz o günah listesinin basinda gelenlerdensiniz ben o ülkede yasasaydim ve sizin yerinizde olsaydim o köpek eger tedaviyle kurtulucakti ise su an yasardi...benim baktigim 10 senedir hasta bir köpegim var demekki insan istedimi bir sekilde o cani kurtariyor..

    YanıtlaSil
  9. yaziklar olsun..............

    YanıtlaSil
  10. arzu petekOcak 13, 2011

    sizin gibi insanlar olmaz olsun....

    YanıtlaSil
  11. yaziklar olsunn :@
    icim parcalandi yah off :(

    YanıtlaSil
  12. arkadaşlar tamam güzel bir iş yapıyorsunuz; hasdal'da yasananlar gercekten anlattığınız gibiyse yazıklar olsun belediye'ye. Fakat sokaklarda binlerce evsiz, ac insan dururken niye yasam hakkını savunan bu kadar insan evsizlerin yardımına kosmuyor. Hanginiz Facebook'da evsizler icin olusturulan bir grubun parçasısınız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşım sana cevap verme geregi duydum senin benim konuşma düşünme ve hayvanlarda bulunmayan bir çok özelligimiz var hayvanlarda varmı acı çekerken neresi oldugunu gösterebiliyormu biz insanlar bu hayvanlara sonuna kadar yardım etmeliyiz

      Sil
  13. @Adsız


    neden insanların yardımına koşmuyorsunuz demişsiniz kendi görüşlerim doğrultusunda cevap vermek istedim.

    çünkü insanlar hayvanlar kadar saf ve temiz değiller..

    çünkü insanlar hayvanlar kadar sadık değiller...

    çünkü insanlar hayvanlar kadar muhtaç ve korunmasız değiller...

    çünkü insanlar akıllarını kullanırken hayvanlar insanlar kadar gelişmiş yapıya sahip değiller...

    çünkü hayvanlar saf ve temiz kalpleriyle sevgiye muhtaçlar fakat insanlar sadece yetinmeyi bilmeyen hazımsız varlıklar...

    ve ne yazıkki insanlar herzaman nankörler...

    (Genelleme yaptığım için gereksiz yargılamalar yapmayın lütfen istisnaları göz önünde asla bulundurmam...)

    YanıtlaSil
  14. @Burak ne güzel yazmışsınız.. harfiyen katılıyorum..
    @Adsız arkadaş Sokakta yaşayan insanları belediye gidip zehirlemiyor yada gidip kurşun yagmuruna tutmuyor. Ayrıca onlar icinde yapılan calısmalar var. Gelip laf koyacagınıza böyle birşey yaptıkları icin teşekkür/takdir etmeniz gerekirdi.

    YanıtlaSil
  15. insanların duyarsızlığı suratlarından okunabiliyor, ya da çok şey bildiklerini sanıyorlar! her ne olursa olsun, o bir dost. bu şekilde terkedilip bırakılmasının hiçbir bahanesi olamaz!

    YanıtlaSil
  16. Yorumları okudum... UTANÇ VERİCİ OLAN bu fotoğraflara rağmen belediyeyi sırf siyasi görüşünüz yüzünden SAVUNMAKTIR... Belediyenin toplum sağlığı açısından GÖREVİ bu barınakları inşa etmek ve buradaki hizmetin kalitesini sürekli denetlemektir.... BU BİR LÜTUF DEĞİL, BİR ZORUNLULUKTUR VE BU DURUMUN HİÇBİR İSTİSNASI DA OLAMAZ... Eğer hayvan ağır iç kanama dolayısı ile tedavi kabul etmeyecek durumda ise veterinere düşen, o hayvanı kanar halde kafese tıkmak değil acısını dindirmek olmalıdır, bunu doktor sıfatıma dayanarak söylüyorum... Siz hiç biz doktorların ameliyathane kenarındaki yatağa, "yahu bunun kanaması durmuyor! salla bu hastayı şuradaki yatağa" dediğimizi gördünüz mü???? Öte yandan bu 10 sene içinde İstanbul sokaklarındaki başı boş hayvanları toplayarak kısırlaştırılması ve beslenmesi için barınaklarda çalışan temizlik görevlisinden veterinerine ve bu barınaklardaki hizmetin sürmesine destek olan gönüllülerden belediyelere kadar herkese teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  17. Yüce AK parti hükumeti her şeye, hayvana da, insana da, doğaya da sahip çıkıyor; provokatif hareketleriniz bu devleti yıldıramaz!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. allah senin belanı versin İNŞALLAH

      Sil
    2. AKP anca eşkiyayı davulla zurnayla dağdan indirir amerikan kuklaları tepki olmasaydı tüm sokak hayvanlarını öldürmek için yasa çıkartıyolardı nerdeyse ayrıca akp devlet değil hükümettir hemde sonu gelmiş hain bir hükümet. Not : Chp veya mhpli değilim

      Sil
    3. AKP Anca dağdan davulla zurnayla eşkıya indirir ayrıca devlet değil amerikan kuklası bir hükümettir. Tepki almasaydı aciz sokak hayvanlarını öldürmek için yasa çıkartıyordu az daha zaten güçleri sadece acizlere yeter öğrenci sokak hayvanı yaşlılar vs

      Sil
  18. yüce ne ya malmısın nesin..yüce ne demek önce anlamını öğren sonra gel haşa allah sanki

    YanıtlaSil
  19. şu insanlara niye yardım etmiyorsunuz diyen beyinsizlerin ağzının üzerine vurasım geliyor kürekle . nasıl bir beyin ise o , hayvanlara yardım edince insanlara yardım edilmediğini düşünüyor , ikisinin aynı anda olabileceğini idrak edemeyen bir organizma . sen yap arkadaşım onu da . bizim buna gücümüz yetiyor , bunu söyleyen insan zaten dünyanın sadece insanlara ait oldugunu düşünüyordur gerçi de... sen kimsin de bizleri sorguluyorsun . kodamanların karınlarını şişirip gerine gerine kısmet dediği bir memlekette farklı bir şey beklemiyoruz gerçi de. bari defolun gidin buralarda yazmayın .
    kim ögretti size bir insandan daha önemsiz oldugunu bir hayvanın . kahrolası vucudunuz gösteriş yapacak diye derilerini canlı canlı yüzdünüz hayvanların , binbir işkenceyle doğradınız . b. ktan ürünler yapıp oranıza buranıza süreceksiniz diye katledildi onlarca deniz hayvanı . bilmem nerenizi nemlendirecek krem deneyi için hayvan öldürdünüz be . böyle bir dünyada , tek bir hamamböceği kadar değer vermiyorum sizin gibilere .

    YanıtlaSil
  20. Her insan kendi geçimi temin etmekle yükümlüdür. Allah her insanı bu kapasiteye sahip olarak yaratmıştır. Yani, "İnsan İçin Ancak Çalıştığının Karşılığı Vardır". Bazı insanlarımız (çalışamayacak kadar hasta veya yaşlı olan insanlarımızı istisna tutarım) nedense çalışmaktan gocunuyorlar. "Ben hiçbirşey yapmayayım ama geçimimi sürdüreyim" diyorlar. Buna çok kez şahit oldum çeşitli yerlerde. En son, çalıştığım mağazaya çocuklarının evde aç olduğunu iddia eden bir bayan geldi. Mağaza sahibi "vitrini siliver 20 TL vereyim karşılığında dedi". Biz hergün siliyorken üstelik.. Sırf kadına yardım olsun diye.. Bayan ne yaptı dersiniz? Teklifi beğenmedi ve gitti. Eee, sonra ne oluyor? "İnsanlarlar dururken niye hayvanlara yardım ediyorsunuz?" diyen beyinsizlerle uğraşıyoruz. Zavallı savunmasız hayvanlar biz de yardım etmesek ne yapacaklar? Onlar da Allah' ın yarattığı can. Üstelik çevreleri böyle mantıksızca düşünen, cani, sapık vs. insan diyemeyeceğim organizmalarla doluyken..

    Ayrıca o "bırakın hayvanları, insanlara yardım edin" diyenler.. Hayatınız boyunca kaç insana yardım ettiniz de konuşuyorsunuz? Bol keseden atmak kolay tabii..

    YanıtlaSil
  21. Yorum 1
    Burada yazılanları okurken bir hayvanseverden beklemediğim yorumlar gördüm ve çok üzüldüm.Biraz daha sakin olup öfkemizi nereye yönlendirmemiz gerektiğini bir kere daha düşünmeliyiz sanırım.

    Öncelikle doğan her canlı yaşama hakkına sahiptir kimse bu hakkı alma üstünlüğüne sahip değildir.Bir kedinin vs tabi ki bir insan kadar yaşamaya hakkı vardır,tartışılamaz.Bu anlamda bizlerin işkence gören,aç bırakılan vs her hayvan için mücadele etmemiz sadece anlamlı değil insanlık görevimizdir de.İnsanlar varken hayvanlarla ilgilenmenin anlamı yok demek ne insanlar ne de hayvanlar için mücadele etmemiş bir kişinin yorumu olabilir ancak.

    Fakat bunun yanı sıra bu yanlış mantığa insanlar sadık değiller,nankörler vs gibi yaklaşımlarla genellemeler yapıp istisnaların da bulunduğunu belirten bilimsel yaklaşım Yahudi vs soykırımlarındaki mantıksal yapıya ne yazık ki çok benziyor.Kediler de nankör varlıklar sokakta ne hallari varsa görsünler diyen birini de anlamakta zorluk çektim.Oysa öfke bir canlı türüne değil o canlıyı bu hale getiren,yani insanları daha hırslı daha bencil yapan sistemlere ve bu sistemleri çıkarları için kullnan insanlara karşı olmalıdır.Karanlık bir kafese kapatılan bir köpek büyüyp çıkarılığında karşısına çıkan çocuğu saldırark öldürmüştü.Bu o cinsi kötü ya da yaşamaya değmez yapmaz.Yaşam koşullarını kötü yapar.Çevremizde tanıdığımız belli sayıda insandan yola çıkarak yaptığımız örnekleme ve sonuç bilimsellik içermez öznel bir yorumdur o halde bu kadar rahat genellenemez,sınıfsal karakterden bahsedilseydi evet bunun tartışılacak yeri olurdu.Ayrıca eğer halkın paylaşacağı bir yerde yazılmışsa bu böyledir yorum yapılmasın demek için bu kadar kesin tavrı hklı çıkaracak ciddi çalışmalarla yazılması gerekirdi.A yada b kişisi olayı vs genelleme için yeterli olamaz.

    Bu anlamda şu kişiye şu kadar verdim almadı fakir ama neyine güvenmiyorsa beğenmiyor öznel şartlrdan yola çıkarak bu ülkede zor şartlarda yaşayan çocuklarını okutmaya çabalayan günde 10 saatten fazla çalışan,sefalet fakirlik içinde yine de yaşamaya çabalayan milyonlarca insanı da bir örneğe mahkum etmek acımasız değil mi?

    YanıtlaSil
  22. ...Yorum 1 devam
    Sokaklarda açlık içinde yaşayan,daha doğrusu fazla yaşayamayan,genelde yaşam şartlarının korkunçluğu yüzünden deliren,bütün yaşam amacı bir ekmek yemek hatta su;hani bizler için çok kolay bulunabilir olan;bulmaya çalışmakla geçen,kışları sadece ölüp seçimlerde oy kaybettirmesinler diye donacakları günlerde toplanıp haber malzemesi yapılıp tekrar kaderlerine terkedilen,yönetici sınıfın vergilerimizden kazandıklarıyla yat,köşk gemi vs almaya para bulabildiği ancak maddi eksiklikler yüzünden yaşatılamayan bu insanlar için yorum yapmak sıcak evimizde otururken karnımız çöp atıklarıyla değil ev yemeğiyle doluyken ve bu durum onlardan değil sistemi kendi çıkarları için kullanan sınıfın oluşturduğu olanaksızlıklardan doğmuşsa bu garibim insanları eleştirip bir de hayvanlarla kıyaslamayı,hatta suçlamayı(neden onların ölümüne göz yumuyoruzun gerekçelerini sunmaya çalışmak) onlara da yapılan çok şey var aslında(?)mantığını gerçekten anlamakta zorluk çekiyorum.Kendi adıma utandım hatta dehşete düştüm.Oysa o insanlar için de uğraşmak insanlık görevimizdir,insan olabiliyorsak tabi.(Küba için denilseydi anlardım çünkü orada bizden,daha fakir bir ülke olmalarına karşın evsiz insan yoktur temel ihtiyaç hakkı anayasalarında vardır.Dünyadaki sistemleri takip edenler biliyorur zaten)Çünkü sokak hayvanlarıyla ilgilendiğim kadar evsiz insanlarla da ilgileniyorum ve şartlarını iyi biliyorum.Bilmeye gerek yok sokağa çıkınca görünüyor zaten.Evsiz hayvanların sorumlusu evsiz insanlar değil,evsiz insanların sorumlusu da evsiz hayvanlar değildir.

    Lütfen bundan sonraki yorumlarda daha dikkatli olalım arkadaşlar.Ben bu yorumları, arkadaşların yaşanan olaylara karşı olan öfkeleriyle fazla düşünmeden anlık yazdıklarını düşünüyorum ve iyi niyetli olduklarından şüphem yok.Ama keşke buradan çıkan sonuç özellikle zor durumdaki insanların yardıma ihtiyaçları olmadığı,hatta yaşadıkları durumu haklı göstermeye ve bunun için çok önemli gerekçeler sunmaya kadar varmasaydı da burada bu hayvanlara ne olmuş,ne oluyor,biz ne yapabiliriz sonucucu çıksaydı.Çünkü forum çok iyi niyetli oluşturulmuş ve faydalı olması ve işe yaraması da bizlerin elindedir.

    Uzun olduğu için özür dilerim.Canlısever! herkese emeklei,çabaları ve mücadeleleri adına kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  23. YA ALLAH İÇİN HAYVANLARI İNSANLA KARŞILAŞTIRMAYIN.İNSAN DERDİNİ ANLATIR VE GELECEĞİNİ KURAR.AMA HAYVAN AÇ SUSUZ DILSİZ VE SAĞIRDIR.HAYVANLARI DÜŞÜNMEYİN AÇ İNSAN VAR DİYEN ARKADAŞIM.ÇOK CAHİL VE APTAL BİRİ.HAYVANLARDA ALLAHİN YARATTIĞI BİZE EMANET CANLILAR OLDUĞUNU BİLMİYOR.TÜRKİYEDE AÇ İNSAN YOK,YOKSUL İNSAN VAR.BU HAYVANLARI OKUTALIM DEMİYORUZ.KISIRLAŞTIRALŞIM,AÇ BIRAKMAYALIM SUSUZ BIRAKMAYALIM SOĞUKLARDAN KORUYALIM OK.DOĞAL BARINAK VE YILDA BİR VETERİNER KONTROLU YETER.10 YIL SONRA SOKAK HAYVANI KALMAZ ÖLDÜRMEYE HAKKIMIZ YOK VE GEREKTE YOK.GÜNAHHHHHHHHH

    YanıtlaSil
  24. hangi allahın cezası bunu yaptı hici mı vijdanu sızlamadı hici mı allah korku yoksokakta braksaydılar belki allah korkusu olan biri görurdu da yardımederdı boyle insanarı allahtan bulsun dilerim

    YanıtlaSil
  25. İnsanların yüreği nasıl dayanır buna

    Hayvanlara olmasının başka bir yönü var: hiçbişey yapamıyor eli kolu bağlı

    YanıtlaSil
  26. YAZIKLAR OLSUN BİZDE SİZİ AİLECE DEHŞETTLE KINIYORUZ.

    YanıtlaSil
  27. God knows who did this and He will take care of them Karma 10 fold.

    Rest In Peace Baby Your Safe now with God and Jesus see you at the Rainbow Bridge When its my time to go there. We Love You Baby and all the other Babies there XOXOXOXOXOXOXOXO
    Kalena

    YanıtlaSil
  28. I hope you feel the same like that dog!!

    YanıtlaSil
  29. Yazılanları okudum.Herkesin farklı düşünceleri var buna saygı duyuyorum.Ben hayvanlarıda insanlarıda doğayıda açıkcası kainatta bulunan herşeyin bi nedenle yaratıldığını düşünerek hepsini sevmeye çalışıyorum.Yaratılanı sev yaratandan ötürü....Bu sözü çoğunuz biliyosunuzdur umarım.Öncelikle iyi bi hayvanseverin insanlara hayvan sevgisi nasıl aşılanır nasıl örnek olunur bunları bilmesi gerekmez mi..Kiminiz insanların ağzına kürek vurarak kiminiz hakaret ederek mi hayvansever olucaksınız..giyinip süslenip sadece bi iki köpeğin başını severek mi hayvansever olucaksınız.sizler de birer insan olduğunuzu unutmayın.İçinizdeki sevgiyi her canlıyla paylaşmaya çalışın.Barınaklarda çalışan insanlara yardımcı olun destek olun köstek diil sizlerde elinizi taşın altına koyunuz.Gönüllü olup bi gün kakalarını temizleyip kaçmayın.Hem gülü çok seviceksiniz ama dikeninden nefret ediceksiniz öylemi..(bu olanları birebir gördüm ve şahit oldum)Öte yandan hayvanlara veya diğer canlılara kötü davrananlara bi iki çift sözüm var.Hiçbirimiz bu dünyada kalıcı değiliz.Öbür dünyada hepimizden tek tek sorulacak bunların hesabı.Hayvanlar dile gelicek sorulacak ne olduysa kim ne yaptıysa ona göre davranalım bu canlara.Allahın verdiği her cana..Lütfen hepimiz kardeş olalım.Her canlıya nasıl yaşaması gerekiyorsa öyle davranalım.Ne olur bi yudum içtiğimiz sudan bi yudum yediğimiz yiyeceğimizden paylaşsak..

    YanıtlaSil
  30. Insanlara da yardım eden çok bu dünyada bi arkadaşımız burda çok iyi anlatmış nedenlerini insanlara allahım konuşma özelliği kendini ifade edebilme özelliği düşünme özelliği akıl özelliği istediği zaman istediğini yapabilme özelliği vermiş insanlar akıllarını bu konuşmayı kendilerini ifade deneyen çaresiz kendini savunamayan hayvanların kürkleri ile kendilerine cicili bicili kıyafetler yapmak yerine onlara o kadar para harcamak yerine hayvanlarımiza ve insanlarımıza sahip çıkabilirler işte o zaman ortada böyle sıkıntılarda kalmazdı ayrıca akp vs.gibi devlet başkanlarının siyaseti yapılacak yeri burası değil biz olmasaydık onlarda şuan da oldukları mertebe de olamazlar di

    YanıtlaSil
  31. öncelikle yaşımı belirtmek istiyorum (11)çünkü benim yaşımın üstü olupta benim akıl seviyeme erişemeyenler çok bu dünyada.size en basitinden örnekler veriyorum:
    1-bir heves uğruna hayvanların canını yakıp,sonra bıkınca hayvancağızı sokağa terk edip ,kapıyı kapatıncada oh be ne iyi ettimde şu köpekten kurtuldum diyenler var
    2-araştırmadan hastalıklı olup olmadığını bilmeden petshop lardan alıp sonra tedavi masrafını ödemeye üşenen ve hayvancağızı ölüme terkeden zavallılar var
    3-barınağa gitmeyi ve bir yavrunun hayatını kurtarmayı aklına bile getirmeden ucuzluktan hasta yavrular alanlar...
    4-ve böyle bir durum söz konusu iken gözyaşı döküp,hayvanlara daha sıkı sarılmayanlara acıyorum.

    yalovada oturuyorum ve bahçeli bir evimiz var...petshoplardan öylesine almak aklımın ucundan bile geçmedi.yalova barınağında çekilenlerden sonra
    bir yavrunun hayatı daha kurtuldu .şu anda leo 'm bahçede doya doya oynuyor

    YanıtlaSil